Wednesday, October 19, 2005

بی عنوان 7

امروز رفتم صندوق رفاه دانشجویان برای تسویه حساب و آزاد کردن مدرکم. یه آقای دیگه رو هم توی بانک دیدم که برای همین کار اومده بود. گفت جدیدن ساکن اصفهان شده و امروز صبح از اونجا اومده. بهش گفتم من هم اصفهانیم و تهران ساکن هستم. با خودم فکر کردم عجب خر تو خری شده ها. از قیافه اش معلوم بود اون هم همین عقیده رو داره



امروز محاکمه یکی دیگر!؟ از جنایتکاران معاصر در بغداد برگزار میشه و البته بنظر من این محاکمه ها جز آشکار شدن عمق فجایع برای اونایی که بی خبر هستن و عمدتن در کشورهای متمدن و پیشرفته زندگی می کنن و به فکر فرو بردن مردم و اظهار تاسف، هیچ وقت درس عبرتی برای بقیه دیکتاتورهای جهان نشده ولی امیدوارم که بشه



از جنایات جنایتکار معروف، هیتلر ، همه دنیا کتابها در موردش خوانده اند و فیلمها دیده اند و خاطرات شنیده اند ولی این یکی را من تازه امروز حین بحث با همکارم در مورد جنایات بشری شنیدم. شرکت گروپ - یک شرکت بسیار بزرگ آلمانی متشکل از چندین شرکت زیرمجموعه – با جلب رضایت هیتلر، با گشتاپو قراردادی منعقد میکند که در ازاء در اختیار گرفتن اسرای تنومند و کاری روزی دو یا سه مارک (مبلغ ذکر شده موثق نیست) به گشتاپو پرداخت نماید. به این ترتیب پول بدون زحمت است که به جیب رایش و گشتاپو سرازیر می شود . معامله آنچنان سودی برای رایش داشته که علاوه بر زندانیان، مأموران گشتاپو هر جا مرد تنومندی می دیدند بدون بهانه یا با بهانه واهی دستگیر و در گروههای چندین ده تایی برای کار ارسال میکرده اند. این افراد در سوله هایی بدون تهویه،بدون دستشویی و محل استراحت و... و با یک وعده غذا در روز و دوازده ساعت کار بدنی طاقت فرسا نگهداری می شده اند و متوسط عمر آنها حدودن شش تا بیست و چهار ماه بوده است.


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Blogroll Me!

PageRank