Monday, November 07, 2005

درهم برهم 2

امروز حالش رو نداشتم از خونه بیام بیرون. حالش رو نداشتم اون یه کم پیاده روی صبحگاهی رو هم انجام بدم. خوشبختانه مسیر با شیب ملایمی؛ سرازیری بود و من سلانه سلانه رسیدم پل سیدخندان و با تاکسی خودم رو رسوندم شرکت و خوشبختانه یادم بود کلید اتاق رو از نگهبانی بگیرم که مجبور نشم دوباره دو طبقه رو بیام پایین؛ که عمرن این دفعه نمیومدم و همون بالا پشت در می نشستم تا یکی بیاد کمکم. خوشبختانه تونستم در رو با کلید باز کنم و خودم رو پرت کنم روی صندلی. تا اینجاش که یاری از غیب رسید و من رسیدم شرکت، بقیه اش هم به عهده عالم غیب ببینم چیکار می کنه




زمستونا اون یه تیکه زمین جلوی مبل گوشه هال که لوله شوفاژهای اتاقهای خواب از زیرش رد میشه، سر قفلی داره. یه متکا (از اونایی که من بهش میگم سوسیسی-که البته خیلی بزرگتر از یه سوسیس معمولی یا حتا غیر معمولیه) گذاشتیم جلوی مبل و میشینیم اونجا. خیلی کیف داره. دوست دارم صبحهای زمستون حدودای پنج و نیم از خواب بیدار بشم و نیم ساعتی در این محل به حالت ولو شده، چرت بزنم و گه گداری کتاب بخونم. آرامش بخش و خلسه آوره




همین الان همکار اتاق بغلی نخودچی کشمش آورد. واقعن اگه آدم کارها رو به عالم غیب بسپاره همه چی درست میشه مثل همین نخودچی کشمش و مملکت داری و مملکت نداری




توی تاکسی مجری رادیو، صبح اول وقت که همه محصل ها با اخم و تخم و ابروی درهم کشیده دارن میرن مدرسه با صدای بسیار مصنوعی -از نوع تهوع آورش- شاد و سرحال داره میگه بچه ها چه خوبه شب قبل برنامه درسیتون رو نگاه کنین و برای فردا کیفتون رو آماده کنین. یادم افتاد من هم همین کار رو میکردم؛ فقط روز بعد از روزهای تعطیل وسط هفته همیشه برای من شنبه بود و من کتابهای روز شنبه رو می بردم




یادم اومد چرا امروز صبح اینقدر گشنمه. به خودم وعده داده بودم یه لیوان شیر بخورم ولی یادم رفت. بار میکربی شیر در ایران از خیلی از کشورهای عقب مانده آفریقایی هم بالاتره. به کلام ساده تر، شیر هم مثل بقیه مسایل توی مملکت ما وضعش خیلی خرابه




نخودچی کشمشام تموم شد ولی بازم دلم می خواد؛ چیکار کنم. فکر نکنم این یکی رو بشه به عالم غیب سپرد باید به هر زحمتی هست از روی صندلی بلند بشم و این مسافت طولانی ده متری رو به هر جان کندنی هست برای رسیدن به سرمنزل مقصود طی کنم. هیییییییییییی روزگار


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Blogroll Me!

PageRank