Monday, March 06, 2006

روز جهانی زن

یادتان هست که : هشت مارس روز جهانی زن نامیده شده است
اینجا را ببینید
اینجا را ببینید



فراخوانی ای است برای یک گردهمایی در پارک دانشجو (به نقل از وبلاگِ خانم سیفی-امشاسپندان) : "ما جمعی از زنان ایرانی برای اعلام همبستگی با زنانِ جهان و محو هرگونه نابرابری، تبعیض، خشونت و برقراری صلح، عدالت، برابری و آزادی در روز جهانی زن(چهارشنبه 17 اسفند- 8 مارس) از ساعت 16 الی 17 در پارک دانشجو گرد هم می آییم. از علاقه مندان دعوت می کنیم در این گردهمایی حضور یابند. (هم اندیشی زنان) و (هواداران حرکت جهانی زنان در ایران



من بارها و بارها از زیر پا گذاشته شدن حقوق اولیه شهروندی و انسانی ام در انواع و اقسام ادارات، سازمان ها، در جریان تحقیقات استخدامی-کاری، در زندگی خصوصی ام، در حین تفریح، هنگام خرید و.... برآشفته ام و ناراحت و عصبی شده ام، در خود فرو رفته ام و گوشه نشین شده ام، بلند شده و ایستادگی کرده ام و و و
من در ایران زندگی می کنم و همه ما و البته خانم ها بیشتر ؛ از تبعیض و محدودیت ها و نادیده گرفتن ها و...ای که بر خانم ها روا می شود خبر داریم و لمسش کرده ایم
من مخالف زیر پا گذاشتن حداقل حقوقِ اولیه انسان ها هستم



در شرکت قبلی ام، در بخش ابزار دقیق بیست و هشت نفر بودیم که شش نفرشان خانم بودند. هشت مارس سه سال پیش برای هر شش همکار خانم ام ایمیل زدم و روز جهانی زن را یادآوری و تبریک گفتم. چه فکر می کنید؟ یک نفرشان فکر کرده بود با روز تولد فرح اشتباه گرفته ام! غیر از یک نفر، بقیه هم به روی خودشان نیاوردند
وقتی در جواب اطرافیان، در انواع روزهای زن "اسلامیِ بعد از انقلاب" و "طاغوتیِ قبل از انقلاب" ؛می گویی از نظر من روز جهانی زن، اسفند ماه (هشت مارس) است؛ چه لب و لوچه هایی که کج و معوج نمی کنند برایت



برای تمام خانم هایی که بطور مستقیم و با حضور در چنین حرکت ها (مثل چهارشنبه پیش در ورزشگاه آزادی) و گردهمایی ها؛ یا غیر مستقیم با تلاش در عرصه کار و حضور در جامعه و بپر بپر و ورجه وورجه؛ برای گرفتن حق مسلم شان به عنوان فردی از جامعه، نیرو می گذارند احترام زیادی قائلم و می گویم "مخلصم" و البته سعی می کنم مثل خیلی ها پز روشنفکری نباشد و در عمل هم همچنین


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Blogroll Me!

PageRank