Tuesday, May 30, 2006

تا ناهار بعدی خدانگهدار

امروز دیگه خودم هم اقرار می کنم هپلی شده ام. یادم نیست سه یا چهار روز پیش حموم بودم. ریشم رو هم سه روزه نزدم. در عوض دیشب موفق شدم قبل از خواب مسواک بزنم. آفرین به من
قبلنا فکر می کردم اگه کمتر از هفت ساعت در روز بخوابم دیگه هیچی، ولی با پنج ساعت هم میشه زندگی کرد




ناهار شرکت در ظرف های یک بار مصرف پشت همین میز کار سرو میشود.از صحبت های بعد از ناهار در اتاق ما؛ نقل قول همکارمان از سخنان یک کارشناس امور اجتماعی در برنامه ای تلویزیونی در پاسخ به خانمی بود که مورد تعرض قرار گرفته بود. بصورت خلاصه کارشناس گفته "دخترم به هر حال هر جامعه ای هنجارهایی دارد که بایستی رعایت شود. افرادی با نوع لباس پوشیدنشان، هرچند ناخودآگاه، پیامهای جنسی منتشر می کنند. جوانی هم که دارای امیال غریزی است ممکن است این پیام ها را به این شکل جواب دهد"!! من کارشناس نیستم ولی
قبول ندارم هرچه الان در جامعه ما جاری است، هنجار نامیده شود. هنجار را چیزی (باور یا برداشتی) می دانم که نه به زور و ضرب حکومت بلکه به صورت آزاد به باور عام درآید. وجود هنجار به نوعی در همه جوامع را قبول دارم ولی دلیل بر قبول یا عدم قبول آن نیست
عده ای هنجار موجود جامعه شان را قبول ندارند و می خواهند تغییرش داده یا سطح آن را بالا ببرند. به عنوان مثال، انتخاب نوع پوشش بخصوص برای خانم ها که بیست و هفت سال به نوعی از دغدغه های اصلی در کشور ما بوده است
نمی توانم بپذیرم آنچه به دلیل قید و بند بی منطق و ... و.... در جامعه ما عقده و غده شده به هنجارهای جامعه ربط داده شود

این شکل بررسی مسایل فقط مختص جوامع پدرسالار (دیکتاتور) است با حضور کارشناسان مخصوصشان


|

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Blogroll Me!

PageRank